
Szálláshely-üzemeltetési bejelentés a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény, a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény, és a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X.20.) Korm. rendelet alapján nyújtható be hatóságomhoz.
Az ügyintézéshez szükséges iratok:
Nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére vonatkozó igazoló okirat vagy annak másolata (a tulajdoni lap kivételével)
Haszonélvezet esetében – ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató – a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat
Közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely-szolgáltató, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat
helyszínrajz
szálláshelykezelő szoftver meglétét igazoló dokumentum
szálláshely-minősítő szervezet által kiadott minősítő dokumentum (www.szallashelyminosites.hu)
a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba történt regisztrációt igazoló dokumentum
Kapcsolódó jogszabályok:
- A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény
- A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
- A szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X.20.) Korm. rendelet
Szakhatósági tájékoztatók:
- Népegészségügy által kiadott tájékoztatás szálláshely működtetéséhez szükséges feltételekről
- Tűzvédelmi tájékoztató
Letölthető nyomtatványok:
Gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók részére:
- Szálláshely nyilvántartásba vételének folyamata
- bejelentés szálláshely ügyben
Magánszemélyek részére:
- Szálláshely nyilvántartásba vételének folyamata
- szálláshely nyilvántartartásba vételi kérelem (módosítás)
- tájékoztató a szálláshely szolgáltatás feltételeiről
- bejelentés szálláshely szolgáltatás megszűnéséről